Margarita Feldman

Ansvarig för marknadskommunikation

Margarita (Rita) Feldman är ansvarig för marknadskommunikation på Centrum för Näringslivshistoria.

Årets industriminne 2024: Pythagoras Industrimuseum

|

Svenska industriminnes­föreningens utmärkelse Årets industri­minne går 2024 till Pythagoras Industrimuseum i Norrtälje.

Företagsamma Stockholm: Hamngatan 18, Nordiska Kompaniet

|

Mitt under första världskriget invigs Sveriges första riktiga varuhus – NK i Stockholm. Varuhuset speglade på mängder av olika sätt det moderna samhället. Det var ett palats, nästan ett sagoslott, där mycket var möjligt. Följ med till Hamngatan 18 i Stockholm!

Radio CfN #36 Ett samtal om folk­hemmets stor­bygg­mästare

|

Olle Engkvist var folkhemmets storbyggmästare. Om honom, och den biografi han skrivit, berättar författaren Henrik Poppius i ett samtal med skriftställaren Anders Johnson.

PODD: Jubileums­seminarium 1 – Bok­förlagens arkiv, vårt kulturarv

|

I detta första av fyra jubileumsseminarier, när vi på Centrum för Näringslivshistoria fyllde 50 år 2024, tittade vi närmare på bokförlagens arkiv, en självklar del av vårt kulturarv och alltid viktiga källor för forskare. Lyssna på seminariet som podd!

Läs Företagshistoria från 2020

|

Nu kan du ladda ner och läsa 2020 års utgivning av Företagshistoria på BizStories helt gratis.

Läs Företagshistoria från 2019!

|

Nu kan du ladda ner och läsa 2019 års utgivning av Företagshistoria på BizStories helt gratis.

BizStories och Företags­historia är Årets industriarvs­publikation 2023

|

BizStories och systertidskriften Företagshistoria har tilldelats utmärkelsen Årets Industriarvspublikation 2023 av Svenska Industriminnesföreningen.

Radio CfN #35 Målkonflikt som möjlighet

|

Hur kan industriell och kulturhistorisk hållbarhet samverka under den gröna omställningen? Samtal mellan Centrum för Näringslivshistorias forskningschef Anders Houltz, Swecos forsknings- och innovationsstrateg Charlie Gullström och journalisten Tobias Svanelid.

BizStories och Företagshistoria nominerade till Årets industriminnes­publikation

|

Vår tidskrift Företagshistoria och dess syster­sajt BizStories.se är nominerade till Årets Industri­minnes­publikation av Svenska Industri­minnes­föreningen.

Anders Sjöman om history marketing

|

Alla företag har en unikt historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som verksamheten kan utnyttja för sin tillväxt. Hur det går till beskrivs i den nya boken ”History marketing – Företagens historia som strategisk tillgång”, som Anders Sjöman skrivit och berättar mer om.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.